Google wprowadza nowy algorytm interpretacji zapytań o nazwie BERT, który oznacza dwukierunkową interpretację treści. BERT ma na celu głębokie interpretowanie treści zapytania w obu kierunkach z nieoznaczonego tekstu poprzez wspólne warunkowanie zarówno lewego, jak i prawego kontekstu na wszystkich poziomach. Już w 2018 roku na chińskich forach można było przeczytać, że hakerzy z państwa środka analizowali pierwsze działania tego algorytmu. W rezultacie wiemy dziś, że od roku już szkolony algorytm BERT może precyzyjniej interpretować oczekiwania użytkownika, rozumieć pytania i wnioskować niuanse językowe, bez oczekiwania modyfikacji struktury zapytania. Algorytm BERT jest z założenia prostą koncepcją rozumienia empirycznego. Zakłada się, że wpłynie na 10% wyników, jedni uważają, że to dużo, inni że to mało. Właściwie nie ma to znaczenia ponieważ nie wiemy w jaką stronę będzie ten proces ewoluował. Być może informacja o stworzeniu komputera kwantowego jest w jakiś sposób związana z nowym algorytmem. W Polsce rynek marketingu internetowego będzie grzany treściami związanymi z nowym algorytmem jeszcze przez 2 może 3 miesiące, później w naturalny sposób dostosujemy się do nowych zasad, tak jak dostosowaliśmy się do wcześniejszych. Nie jest w interesie Google przewrócić do góry nogami funkcjonowanie wyszukiwarki, więc możemy spokojnie podejść do możliwych zmian w najbliższej przyszłości.
Comments